לקראת הפסח: רב המשטרה בריאיון לבנצי לייזרוביץ'

בנצי לייזרוביץ No Comments on לקראת הפסח: רב המשטרה בריאיון לבנצי לייזרוביץ'

רב המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו בראיון לבנצי לייזרוביץ': "שאלות הלכתיות בכל הקשור לעבודת השוטרים אני מניח על שולחנם של פוסקי וגדולי ישראל מהשורה הראשונה בציבור החרדי שהם יכריעו" יש ועדת שבת שהוקמה שבראשה הסמפכ"ל עם רבנים לתת מענה בתחנות המשטרה לציבור החרדי יש פיילוט שאני מקווה שיביא בשורה לציבור הדתי והחרדי"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת חג הפסח ולרגל הוצאת החלק הראשון של הספר ההלכתי 'הפקדתי שומרים' הצלחנו לקיים ראיון עם רב המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו בבסיס מג"ב בבית חורון. הרב שבימים אלו עסוק מאד בישיבות והכנות מחוזות המשטרה לחג הפסח ובעיקר לעקוב שכל מטבחי המשטרה יוכשרו לחג, פינה מזמנו לקיום הריאיון בהיכרות מורחבת על המשטרה ורבנות המשטרה מול המגזר החרדי, בפן ההלכתי בעיקר.

מאז שנכנס לתפקידו לפני 6 שנים, לא סוד שרבנות המשטרה עברה שינוי מדהים לטובה. הקשר בין רב המשטרה לרבני המגזר החרדי ופוסקי הלכה נרקם על בסיס קבוע של שאלות הלכתיות שמגיעות לפתחו של הרב ברכיהו. מאות שאלות הלכתיות מגיעות לרב ברכיהו מדי שבוע מכל סוגי השוטרים , חרדים, דתיים, וגם כאלו שאינם שומרי תו"מ שואלים בכל הקשור לעבודתם במשטרה ,כיצד לנהוג בשבת. למשל: מפקד יחידת הכלבנים בדרום שאל את הרב כיצד לנהוג לגבי הצורך להאכילם בשבת כל מס' שעות שזה הצורך שלהם ויש צורך לנסוע ממקום למקום, האם מותר , ואיך לבצע זאת. חשוב לי להדגיש אומר הרב רמי, כל שאלה שאני מקבל, התשובה שאני שולח היא לא קצרה בכן או לא, אלא מורחבת יותר עם מראי מקומות , שהשוטר יבין שהשאלה היא שאלה נכונה שדנים עליה הפוסקים.

הרב ברכיהו:

כרב המשטרה אני צריך לתת מענה לשוטרים שומרי שבת בכל שאלה הלכתית שהם שואלים. לא כל שאלה אני לוקח על הכתפיים שלי, יש שאלות שמי שצריך להכריע הם גדו"י. מגיע לשוטרים שעובדים קשה שיהיה להם מענה תורני והלכתי לאתגרים שלהם ביום יום ובשבת. זה הדבר ראשון שלקחתי על עצמי מאז שנכנסתי לתפקידי. לא אפרט אבל אני נמצא הרבה אצל פוסקי ההלכה מהשורה הראשונה במגזר החרדי שהם יכריעו בשאלות הלכתיות כבדי משקל.  בנוסף מוסיף הרב ברכיהו, המשטרה צריכה לתת מענה לקהילות הדתיות והחרדיות. משטרת ישראל היא גוף מענה  גדול לאזרחים. ובשל כך כדי לתת מענה בשבתות לציבור החרדי בערים החרדיות, יש ועדת שבת שבראשה עומד הסמפכ"ל עם אנשים ורבנים והועדה הזו בוחנת הכל ,בכל מה שקשור לצרכי הציבור החרדי בשבת. כיום 6 שנים לאחר שנכנס לתפקידו  'יש ניצנים של פירות' בנושאים הללו ,אומר הרב ברכיהו.

ימי עיון במשטרה להכרת צרכי הציבור החרדי בכלל ובפרט בשבתות

לאחרונה קיימנו ימי עיון בהשתתפות רבנים וזה מראה לנו כמה גדו"י לוקחים אותנו לשאלות הלכתיות ועוזרים לנו לנתב את עצמינו בתוך המשטרה והעולם התורני. אין כיום רב   הסובר שמשטרה לא צריכה לעבוד בשבת , רק השאלה איך? , לכן אני מקיים פגישות תכופות עם רבני המגזר החרדי , ראשי המגזר, בכל הארץ. ניתן לומר כי יש פיילוט מודל לעבודת המשטרה בתחנות שונות בשבת ללא חילול שבת, זה נבחן כעת ע"י רבנים וגדו"י, ואני מקוה שבתקופה הקרובה זה יביא בשורה לציבור שומרי שבת.

הרב ברכיהו:

תודעת השוטרים על הציבור החרדי: אנו אוספים את כל מפקדי התחנות של האזורים החרדיים , לפני פורים, ר"ה וחגים נוספים כדי ליישר קו איך להתנהג עם המגזר החרדי. יש גם 41 משקי"ם של החברה החרדית שעושים להם השתלמות , יש טיפול בנוער הנושר, נוער בסיכון. ושת"פ המלא איתם – מדהים.

הקורונה הביאה את המשטרה למקום אחר בתודעתה על הציבור החרדי

במשבר הקורונה המשטרה הבינה שיש פערים בינה לבין הציבור החרדי,ונוצר מצב שהיו צריכים לתווך בין הצדדים לשפר את היחסים ולהכיר טוב יותר את הציבור החרדי.

שוטרים הצמאים למסורת יהודית

כיום בתוך המשטרה המסורת תופסת תאוצה חזקה בקרב השוטרים ואנו נותנים מענה לשוטרים בכל הדתות. יש צורך במענה גם לשוטרות ששומרות מסורת , ולנשות השוטרים שמשלמות מחיר כבד בחינוך הילדים כשאבא יוצא למשמרת יש קצינת משטרה שמטפלת בנושאים אלו מול השוטרות.

החזון שלך כרב המשטרה:

שהעולם החרדי והדתי יכיר במשטרה כארגון מציל חיים. למשל, בפיגוע בנווה יעקב צלצלו קודם למד"א והם אלו שהודיעו למשטרה, אם היו מתקשרים קודם למשטרה התגובה הייתה מהירה יותר. חזון נוסף, שכל אזרח ובפרט שומרי תו"מ ירגישו שהמשטרה היא של כולם שנצליח להסיר את הניקור הזה.

חג הפסח והרמדאן:

לקראת חג הפסח וחודש הרמדאן אומר הרב ברכיהו: המשטרה מתוחה עד קצה היכולת, המצב הבטחוני עושה את שלו. לקראת החג ובמהלך החג השוטרים יהיו פרוסים בכל פינה כדי שעם ישראל יוכל לחוג את החג בביטחה .  כרב המשטרה אנו נערכים לעשות ליל הסדר מרכזי לשוטרים, כי בשל הרמדאן ותפילות בהר הבית בליל החג אנו מעריכים שהרבה לא יוכלו לחגוג עם משפחתם, נעשה הכל לתת להם הרגשה וחוויה רוחנית של ליל הסדר והחג.

פגשתם שוטרים בדרכים? תגידו להם מילת 'תודה'

אני פונה לציבור , כשאתם עוברים בכל מקום במהלך החג וחול המועד אם זה בדרכים לכותל בכל מקום בארץ ואתם רואים את השוטרים שלנו, תגידו להם תודה רבה. בזכותם אפשר להגיע ולטייל וצריך לדעת להגיד להם תודה.

לסיום הראיון אומר הרב רמי ברכיהו: "המשטרה שלנו פירושה לבנות את היחס ההדדי ללא חשדנות בכלל המגזרים ובעיקר במגזר החרדי ואנו עובדים על זה".

"אני מאחל לכל בית ישראל חג פסח כשר ושמח ושנזכה לחירות ושמחה אמיתית " מסיים הרב רמי ברכיהו.



0 תגובות